LACTNET Archives

Lactation Information and Discussion

LACTNET@COMMUNITY.LSOFT.COM

From:
Agnes Offenberg <[log in to unmask]>
Reply To:
Lactation Information and Discussion <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 5 Nov 2001 12:48:27 +0100
Hoi Sara,
mag het even in het nederlands?
Volgens mij is er geen reden om geen oxytocine spray aan een sectiopat. te
geven.
Je sprayt per keer 4IE oxytocine en wat je teveel sprayt wordt via het
maagdarmkanaal uitgescheiden en dus niet opgenomen dus je hoeft niet bang te
zijn voor een overdosering.
Is de huisarts mogelijk bang voor contracties die de uteruswond onder
spanning zetten?
Dat lijkt mij overtrokken, vergelijkend met gewone naweeen. Die wond kan dat
volgens mij wel hebben, zeker na deze termijn, maar volgens mij meteen al.
Toen wij op verloskunde nog de spray gebruikten kan ik me niet herinneren
dat we het niet aan sectiodames mochten geven.
Bij veel vloeien post partum geef je veel meer medicatie intra veneus.
Groetjes Agnes obstetrie en gynaecologie verpleegkundige